Arnö IF

Skidspår och löpning

Skidspår 2019

2018-12-28 i Allmänt

UPPDATERAT KL 1230, 8 feb. Att tövädret går hårt fram med skidspåren har nog inte någon missat. Vi får invänta kallare väder och nysnö, så blir det förhoppningsvis möjligt att dra upp nya fina spår på Arnö.

Nu har det fallit tillräckligt med snö, för att föreningen ska kunna köra upp preparerade skidspår på åkermarken norr och söder om Janstorpsskogen.

Skidspåren har ungefär samma sträckning som tidigare år. Söder om skogen går det en slinga som är cirka 8 km, norr om skogen en slinga på cirka 3,8 km om man vänder vid Janstorp. Spåret fortsätter dock en bit bortom Janstorp.

Även motionsspåren i skogen är har blivit spårade, det gäller slinga på 2,8 km och 5 km.

Spåren har en startpunkt, ute på åkern cirka 250 meter i östlig riktning från spårtavlan där motionsspåren vid skarpa kurvan på Örstigsleden. Följa bara stigen, så hittar du startpunkten, som är utmarkerad med en egen spårtavla.

Rapporter om skidspårens aktuella skick kommer att uppdateras vid förändringar.

Har ni frågor om spåren, ring spåransvarig Björn Åslund 076 171 3573, eller ordförande Bengt Eriksson 070 560 1597.